Stichting Spring
Project op Maat
Biodiversiteit

Projecten op maat

Op verzoek ontwikkelen en verzorgen wij projecten of programma's op maat.

Zo heeft er in maart en april 2009 een project plaatsgevonden op de Pieter Wijten school te Waalwijk. Deze school wordt in 2010 gerenoveerd en is door het Astmafonds, de GGD en de Provincie Noord-Brabant geadopteerd. Doel van deze partijen is om samen met de school en de gemeente er een "frisse school" van te maken. Dat is een school met een gezond binnenklimaat, energiezuinig, milieuvriendelijk en met een natuurlijke speelomgeving voor de leerlingen. Verder werken de docenten aan een onderwijsprogramma waarin duurzame ontwikkeling een belangrijk rol gaat spelen.

De leerlingen zijn actief betrokken bij de renovatie. Samen met de stichting Spring hebben de groepen 7 en 8 een schoolkrant gemaakt over deze bijzondere verbouwing. Ook zijn zij onder begeleiding van  Peter Schmid (oud hoogleraar aan de Tue) aan het ontwerpen geslagen. Zij hebben een prachtige natuurlijke speelomgeving ontworpen. Hiervoor is een methode uit de architectenwereld (methode van de holistische participatie) gebruikt. Hiermee kun je op een prettige en plezierige manier tot een gezamenlijk gedragen ontwerp komen. Een aanrader voor scholen als zij met vergelijkbare initiatieven willen starten!

Stichting Spring