Krant Stadsnatuur
Project op Maat
Biodiversiteit

Kinderkrant stadsnatuur

Dit project kenmerkt zich door:

• Kinderen die zelf het heft in handen hebben: de redactie, inhoud en vorm bepalen.
    • Wat vast staat is een papieren krantenversie, met een opdrachtgever, kinderen die zelf onderwerpen bepalen, thema natuur in en om de stad.
    • Kinderen krijgen een korte training: “wat is stadsnatuur”. Een rondleiding met doe activiteiten.
    • Kinderen worden met creativiteitsoefeningen begeleid om vorm en inhoud aan de krant te geven.
    • Uitvoering in samenwerking met een journalist.

Het project ‘kinderkrant Stadsnatuur’ is in april 2008 gestart met een proefproject in Woudrichem. Inmiddels heeft het krantenproject op 21 scholen in de provincie Noord-Brabant plaatsgevonden.
Mocht je interesse hebben om ook een keer een dergelijke krant te maken schroom dan niet contact op te nemen.